5 oktober 2022
foto Pieter Van Bastelaere

Sectorfederatie van private autobus- en autocarondernemers stelt nieuwe CEO aan

De Federatie van de Belgische Autobus- en Autocarondernemers en Reisorganisatoren (FBAA) heeft sinds 1 oktober 2022 een nieuwe CEO. Pieter Van Bastelaere neemt het mandaat over van Patrick Westelinck, die met pensioen gaat. Hij werd door de Raad van Bestuur van de FBAA unaniem verkozen.

Van Bastelaere bouwt op een lange en constructieve loopbaan in de federatiewereld en was daarin onder meer werkzaam voor Comeos, Cimabel en Traxio. Hij is economist van opleiding en sterk sociaal geëngageerd in het Waasland, waar hij woont met zijn vrouw en drie kinderen.

Van Bastelaere heeft reeds vele jaren gewerkt in de sector van de mobiliteit, en zal op korte termijn sterk inzetten op de belangrijke uitdagingen van de FBAA-sector waaronder het nijpende chauffeurstekort, de vergroening van de sector en de inflatieproblematiek.

Chauffeurstekort en hoge exploitatiekosten

De sector van de bus- en autocarondernemingen in België kampt net als andere sectoren met een groot tekort aan personeel. Elk jaar is er nood aan meer dan 1000 nieuwe chauffeurs en dat cijfer stijgt nog verder door. Daarnaast zijn er de duurdere energiekosten die leiden tot hoge inflatie en stijgende loonkosten.

De medewerkers en bestuursleden van de FBAA kijken alvast uit naar een positieve samenwerking met Pieter Van Bastelaere om antwoorden te kunnen bieden op de uitdagingen van vandaag en morgen.

Noot voor de redactie:

Contactgegevens Pieter Van Bastelaere (CEO)
Pieter Van Bastelaere – 0486.30.65.32 - pieter.vanbastelaere@fbaa.be